22 Nisan 2017 Cumartesi

The Birds (1963)


Ben çocukken bu filmi izlediğimi hayal meyal hatırlıyordum, ama ne anlattığına dair hiçbir fikrim yoktu. Ben de severim Hitchcock filmlerini, izleyeyim dedim.

İzlediğimde ilk aklıma gelen, kuşların Soveytler tehdidi olduğuydu ve batı toplumu tarafından yeterince ciddiye alınmadığını söylediğini düşündüm Hitchcock'un. Filmin yapıldığı yıl soğuk savaşın en hararetli yılları, uzay çalışmalarında Sovyetler öne geçmiş, Küba füze krizi vs.

Ayrıca, ister Sovyetler tehdidi olsun, isterse ekolojik dengeyi bozmamıza hayvanların tepkisi olsun, filmde burası benim, ben ne dersem o olur diyen kibirli ve kontrolcü modern insanoğlunu gözümüze sokmuş iyi bir film olduğunu düşünüyorum.  

Biraz interneti kurcalayınca, daha Freudyen yorumlar öne çıkmış. Filmde de Annie ile Melanie Mitch'in annesi hakkında konuşurlarken Oedipus kompleksinden bahsediyorlar Üstelik Melanie'nin kıyafetleriyle kafesteki aşk kuşlarının renkleri aynı. Buradan bu Freudyen yorumların da doğru olabileceğini düşünüyorum. Ancak ben bu filmdeki Freud göndermelerini anlayacak kadar Freud bilmiyorum, dolayısıyla oraya girmeyeceğim. 


Derecelendirme: 8/10.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder