9 Mayıs 2017 Salı

Zwartboek (2006)


Nazi filmlerinden bıkmış olabilirsiniz, ben de bıktım ama bu, izlediğim iyi bir kaç Nazi filminden biri. Bir diğeri Die Fälscher (2007) idi. Bunlar savaş filmi değil, Yahudi soykırımını ajite eden filmler de değil. Sürekli kötülüklerin sergilendiği, gözümüze sokulduğu filmler de değil, daha çok kötülüğe karşı mücadele eden insanların bireysel çabalarının filmleri.

Nazi ideolojisinden tiksinen ama Nazileri blok halinde iğrenç göstermeyen, esasen insanların kendilerini kurtarmaya çalıştıkları bir felakete direnişlerinin büyük ölçüde bireysel hikayeleriyle dolu bir film. Die Fälscher çok daha bireysel ama bu da bireysel sayılır. 

Elbette kolektif bir çaba var, örgütlenme çabası da var ama yine de bireysel. Çünkü herkes direnişe sunacağı katkıyı kendisi belirliyor ve bu direnişte beklenmedik bir akış yaratıyor filmde. Bu beklenmedik akışın da yine beklenmedik sonuçları oluyor. Yani bazı beklediğiniz şeyler oluyor ama hiç beklemediğiniz şeyler de oluyor. En azından benim için öyle oldu.

Zekice bir senaryo içerisinde sadece Ronnie'nin durumu biraz muallakta kaldı benim açımdan. Yine de benim için iyi bir film.

Derecelendirme: 8/10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder